

Yeşil Düşün, Sayılarla Konuş!
9. sınıf öğrencilerimiz, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında matematik dersinde işlenen İstatistiksel Araştırma Süreçleri konusunu, çevre kirliliği temalı somut bir çalışmayla pekiştirdiler.
“Yeşil Düşün, Sayılarla Konuş” adlı anket çalışmamız, okulumuzdaki öğrenciler, öğretmenler ve personel ile paylaşılarak geniş bir katılımcı kitlesine ulaştı. Katılımcılardan, çevre kirliliğiyle ilgili en önemli gördükleri sorunları belirtmeleri istendi. Böylece öğrencilerimiz, veri toplama ve araştırma planlaması konularında doğrudan deneyim kazandı.
Çalışma boyunca öğrenciler:
-
Verileri sınıflandırdı,
-
Tablo ve grafiklerle görselleştirdi,
-
Sonuçları birlikte yorumladı.
Sınıf içi değerlendirme aşamasında elde edilen veriler ışığında fikir alışverişinde bulunuldu. Anket sonuçları, plastik atıklar ve hava kirliliği gibi çevresel sorunların okul topluluğumuzun en fazla dikkatini çeken başlıklar olduğunu ortaya koydu.
Bu anlamlı süreçte öğrencilerimiz;
Öğrenmenin yalnızca teorik bilgiyle sınırlı olmadığını,
Gerçek yaşamla ilişkilendirilmiş uygulamaların çok daha kalıcı öğrenme sağladığını deneyimlediler.
Kendi oluşturdukları sorularla veri toplayıp analiz eden öğrencilerimiz, sorumluluk alma, özgüven geliştirme ve çevresel farkındalık kazanma konusunda da önemli adımlar attı.
Bu çalışmaya rehberlik eden Matematik Öğretmenimiz Mehmet Ali TEPELİ’ye teşekkür ederiz.
#TürkiyeYüzyılıMaarifModeli #İstatistik #ÇevreBilinci #YeşilDüşün #MatematikHayatınİçinde #GaziMustafaKemalAL